A tapasztalatok alapján elmondható, hogy a tanulók átlagosan 25–60% -kal több anyagot vesznek át online tanulás közben, ez a hagyományos, osztálytermi oktatásban csak 8–10%.
Ennek oka több összetevőből áll:
- az otthon, digitális formában, egyedül tanuló gyerekek a saját tempójukban haladhatnak a tananyaggal,
- függetlenül az osztálytársaiktól és a pedagógustól,
- nincs lehetőségük a verbális/nonverbális interakciókra, magyarul: nem dumálnak bele az órába, így a fegyelmezésre sincs szükség,
- szükség/igény szerint visszatérhetnek a tananyag bármelyik eleméhez, amit annyiszor ismételnek át, ahányszor akarnak,
- ez a metódus ahelyett, hogy lassítaná a tananyag elsajátítását, épp ellenkezőleg, felgyorsítja azt,
- a gyerekek át is ugorhatnak részeket, amiket aktuálisan nem értenek, vagy úgy érzik, hogy túl sok időbe kerülne az értelmezésük, és ezekhez a részekhez később visszatérnek,
- megtanulnak struktúrában gondolkodni, feltérképezik a saját igényeiket és kialakítják saját tanulási szokásaikat.
A lényeg, hogy individuális metódusban zajlik a tanulás, ami pszichésen és mentálisan is tehermentesíti a gyerekeket, ezért a tanulásról lekerül az a bélyeg, amit évszázadok óta magán hordoz.
Már nem muszáj, nem külső kényszer, hanem egy belső értékrendszer alapján kialakított rendszerré válik, amit a gyermek saját maga alakít.
(Forrás: businessbox.hu)
90 válaszok a következőre:Az online tanulás tapasztalatai"